16 December

Snart är det jul!  Imorgon är sista dagen i skolan, på fredag slutar vi! Så skönt säger jag bara.  Har nog inte sett fram emot ett lov såhär mycket som nu. Joo, det kanske jag ahr, men inte som jag kan komma på nu.

Idag så hade det kommit massor med snö, så det var bara på med tjocka vinterjackan och sedan vandra till bussen och skolan. Väl i skolan så var det engelska på fm, vi tittade på film- This Is England. Filmen var riktigt bra! På efm, så var det projekt och vi har ingenting att göra, så det blev slapp. Vi fick sluta halv 3, vilket är bra för då hinner jag med en tidigare buss till stallet.


I stallet så belv det att fixa iordning allt för att sedan bege sig ut i snön. Det var mysigt den tiden Elvi inte var helt galen. Just nu så har inte hon några snösulor, så det är riktigt obehagligt när man kommer ut på de plogade vägarna igen. Inne i skogen var det inga probelm, då var det jättemysigt, men sen när man somsagt kom ut på vägarna igen så spända man sig genast igen, men det gick bra som tur va!  Blir väl att ringa/smsa hovslgaren och fråga om han skulle kunna komma lite tidigare och sko denna gång så man slipper oroa sig för att gå omkull hela tiden. Men det löser sig alltid! Men Elvi var mys idag, väldigt framåt och allert! Men somsagt jag hade tyckt att det var mycket roligare att hon var pigg och framåt om det inte var is och halt.

Men det är ju sjukt vad snön lyser upp, jag behövde inte ha pannlampa en enda gång, det är ju nästan lika ljusrt som på dagen. Skönt!      En annan sak som jag ofta tänker på! Tiden. Den går så himlans fort, ibland är det riktigt läskigt. Jag har gått halva 9:an har andra halvan kvar, snart börjar jag gymnasiet.  Det är snart julafton, alla slutar sina skolor på fredag. Det är snart sista gången man kan säga att det är 2009 snart måste man säga att det är 2010! ojoj! Jag säger ju det, läskigt!

 

Avslutar med en bild på min ängel <3

 


Kommentarer
Postat av: Fridha

Hallå där :) hoppas att allt är bra! Tänkte bara ge ett tips på vad du kan göra nu när du inte har några snösulor till Elvi. Jag brukade iaf alltid göra egna som man lätt kan ta bort efter ridning: Man tar nåt lite tjockare plast lock som man sedan mäter ut med en gammal häst sko och sen klipper ut. Jätte smidigt och dem brukar sitta kvar under hela ridturen. =) Tänkte om du ville slippa ringa dit hovslagaren. Ha det bäst! kram Fridha =)

2009-12-16 @ 19:34:02
URL: http://baaah-f.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0