17 December

Imorgon slutar jag skolan!! Det ska bli så skönt. Denna termin har gått så himlans fort. Det är också snöstorm ute! Det blåser, snöar och är jättekallt. Men nu har man ju verklgien fått in julkänslan.

Idag så har jag julpysslat i skolan, det resulterade att jag gjorde en ängel och några julkort.  Jag fick också sluta tidigare kl 1. Det var jätteskönt. Åkte ut till stallet, mötte Jonna på bussen och hon frågade om jag ville rida med henne över till ridhuset och det tackar man ju inte nej till. Så jag, Jonna och våra hästar red över till ridhuset vi 10 över 3. Vi var där i kanske 30 minuter. Elvi gick jättebra idag. Hon var sjukt fin. Hon trampade under sig mycket och jag kunde korta och länga henne väldigt lätt. Det är kul att se hur hon har musklat på sig på bara några månader. Hon har blivit mycket rundare och hon orkar trampa under sig mer. Hennes galopp är helt annorlunda. Så det är jättekul att se, att arbetet man lägger ner lönar sig tillslut och mycket tack vare att Elvi är så sammarbetsvillig.  Men nu kommer hon få massor av muskler under "snötiden", eftersom det har kommit så mycket snö nu, så är det perfekt att rida på fälten så dom får muskler av att jobba så mycket med den höga snön.
Nu på lovet blir det att rida i ljuset varje dag, det ska bli jätteskönt att se ordentligt.




                                                                  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0