18 December. Kväll

Ja ni. Nu är det jullov!  Efter kyrkan så åkte jag hem. Kl tre tog jag bussen ut till stallet. Jag tog en sväng på fältet idag. Det gick bra till en början men sedan gick det åt skogen. Elvi ignorerade mina hjälper och bara älgade på. Formen var det inget fel på, men hon har alltid haft problem med bakkärran, den är inte med liksom. Så den håller jag alltid koll på. Idag lyssnade hon inte alls när jag ville peta in baken så hon skulle gå i en bra form osv. Så jag blev lite irriterad, menmen det kan ju inte alltid gå bra. Men man blir ju lite trött när hon inte lyssnar.
Men imorgon ska vi ta nya tag, det blir en tur på fältet då med, så båda får känna att det går bra hela passet och inte bara i början och i slutet. 
Jag åker ut tidigt, jag tar nog 9 bussen och jag hoppas då att vädret är på våran sida imorgon med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0