19 December

Det närmar sig julafton, inte sant!  

Idag måste jag säga att jag hunnit med många saker.
Jag gick upp kl 07.20, åt frukost (mammas goda egenkokta gröt) Tog bussen som gick vid 9 tiden. Elvi fick stå i fålla idag eftersom jag kom tidigt. Jag fixade allt innan jag tog in henne. Borstade länge och väldigt lugnt, mysigt var det. Sen så red jag på fältet somsagt. Idag så körde jag mer kondition och Elvi var superduktig. Hon var pigg och ville galoppera hela tiden. Jag får dra ner på havren om hon ska vara såhär galen varenda dag ;) Haha. Nej då.
Det gick såå mycket bättre idag än vad det gjorde igår. Jag är så stolt över henne! Min prinsessa.
När jag kom till stallet och skulle göra iordning hennes mat, så var allt fruset. Det är helt sjukt så kallt det är! Alla slangar hade frusit också, så man är ju tvungen att ta bort dom ifrån själva kranen.
Men jag ser ändå en tjusning med att det är kallt och snöigt.

Jag åkte hem med kvart över 12 bussen, jag stod och frös rumpan av mig. Väldigt kallt var det.
Vi åkte sedan till Maxi för att handla julklappar! Jag har nu handlat färdigt allt. Jag hittade saker som jag tror de personer jag köpt det till, kommer tycka om. 
Till mamma speciellt, hoppas jag att hon gillar det jag köpte till henne.
När jag kom hem ifrån Maxi (nu alltså) så har jag städat hamsterburen och möblerat om lite i den.
Aa, det var i stort sätt hela min dag. Intressant va? Haha.

Mitt hjärta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0