20 December

4 Dagar kvar till julafton.

Har nästan precis kommit hem från en underbar dag i stallet.  Det är hur mysigt som helst ute nu. Åkte till stallet vid 11 tiden, fixade allt (som vanligt) tog in hennes osv. Sen skulle vi bege oss ut på en tur i skogen. Det är hur mycket snö som helst ute! Elvi hade snö upp till knäna. (på fälten och på vissa vägar) Jättemysigt.  Elvi var jätteduktig, hon var framåt och glad.  Vi träffade på Jonna och Neman, så vi red en runda.
Jag tror Elvi gillar Neman ;)  Hon var gladare än vad hon brukar va idag när vi rider med andra hästar. Elvi och jag rider ytterst sällan med andra. Elvi gillar inte andra hästar så mycket. Det är inte kul att sitta på henne när hon slickar öronen bakåt och när man ser att hon inte trivs. (hon slickar öronen bakåt även om man inte rider så nära varann)
Hon trivs mycket bättre när man rider ut själv, då är hon mer framåt och gladare. Jag tycker också att det är skönt att rida själv, det är inte det att jag inte gillar att rida med folk. Jag rider gärna med andra ibland, men inte allt  för ofta. Jag är en riktig "ensamvarg" kan man väl kalla mig för.
Men i alla fall. Elvi var jätteduktig och skötte sig underbart bra. Mysmysmys. 
Blev hämtat vid 4, innan det hade jag smörjt alla mina träns och min sadel. Det var skönt att få det gjort.
Jag gick också upp till Trissan, som åker till Venzuela imorgon och hon ska vara borta i 2 veckor.

När jag skulle gå och hämta Elvi i hagen, var det snö till halva mina vader.


Min snutta, med den fina solnedgången.



Kommentarer
Postat av: Elin

Vilka härliga bilder :)

2009-12-21 @ 08:16:00
URL: http://elinpamlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0