24 December

God jul!
Julafton.    Nu är nedräkiningen avslutad för detta år. 
Tänka sig att jag sitter och bloggar på självaste julafton, det är ju, aa...

Imorse så gick jag upp vid halv7, för att ta mig en liten köttbullemacka, sen så fick jag skjuts ut till stallet av mammsen, så snäll som hon är.
Kom till stallet vid tjugo över 7, jag bytte om och så åt alla i stallet lite julgröt vid halv 8. Mys, sen hade vi julklappsbyte. Jag fick Linneas julklapp, haha och jag visste ju redan vad det var. Men jag blev glad över det, för det var glansshampoo och det kommer komma till användning i vår =)
Efter bytet av julklappar, så gjorde vi iordning våra hästar för en uteritt. Vi var 17 st som skulle ge sig iväg i skogen.
Det gick riktigt bra idag, varje år brukar det till 98% vara en eller flera hästar som sticker iväg. Idag höll sig alla lugna!
elvi skötte sig exemplariskt =) (som alltid ;))   Hon var pigg, men hon kan inte vara annat än pigg när det är 17 hästar som travar bakom och framför en. Så hon var på hugget. Sötnosen.

Jaha, nu så blir det lite lugnt. Vid halv 3 så ska vi hämta upp morfar, sen ska vi åka mot Smedby där min moster bor.

Elvi och jag imorse =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0