27 December

Jag tänkte börja med att säga en sak.
Jag vet inte riktigt vilka det är som läser bloggen osv. och denna blogg ät ju först och främst för min del och sen så tycker jag att det är kul att skriva. Det är som en öppen dagbok.
Så därför vet ju inte jag vad folk tycker om min blogg, men det är väl nästan skitsamma eftersom bloggen är först och främst för mig.  Men ändå.
Så då tänkte jag säga att denna blogg är ju mest för hur utvecklingen med Elvi går osv.
Just för tillfället så kanske bloggen är lite tråkig, jag har inte så mycket att skriva om.
Nu, det jag skulle komma till- Till våren och när alla tävlingar kommer igång, då kommer jag ha massor av saker att skriva om. För när alla tävlingar drar igång, så drar även träningarna igång på riktigt igen.
Så jag får väl säga att nu kommer det kanske vara en period då jag inte skriver om så värst mycket om Elvi och mig tillsammans.
Men någonting jag lovat att skriva om, det var ju hur Elvi och jag träffade varann osv. Så det är något som ska komma snart.

Idag så har Elvi och jag tagit en mysig tur i skogen. Elvi var jätteduktig. Hon var lite pigg och hade huvudet på skafft.
Vi red en runda på kanske 50 min till 1h ungefär. Det var en alldeles lagom runda.
Imorgon ska vi ta en lite kortare runda på kanske 45 min eller något, men vi ska ändå rida "normalt", med skritt, trav och galopp.
På tisdag så ska vi som sagt till ridhuset och hoppa.  Det ser jag fram emot, vi har inte hoppat på länge.
+ att jag ska rida i mina nya stövlar.
Sen får jag se vad Elvi och jag ska hitta på resten av veckan. Jag ska väl boka en tid i ridhuset till slutet av veckan eller nästa vecka. Så får det då bli lite dressyr, tror jag, eller lite markarbete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0