30 December

Inatt har jag som sagt sovit hos Lotta (stallets ägare) jag har tagit hand om hennes hund, katter och hästar. 

Det har varit mysigt, kallt, skönt och tröttsamt. Men Motion har jag fått så det blir över.
Det har varit mycket gå och springa. Mycket mockning, fram och tillbaka med kärran och fram och tillbaka med foderhinkar.

Har även ridit två av Lottas hästar. I tisdags red jag Pomine (pompina) en unghäst som dom har.
det gick väl bra, hon var lite vinglig och lite tittig, men vad kan jag begära, hon är ju bara en liten bebis än så länge och dessutom red vi själva. Men hon var ändå duktig.

Red även Elvi i ridhuset i tisdags. Jag tog fram lite hinder. Inte mycket hinder eftersom jag var själv. Hoppade väll upp till 1 meter. Elvi tog jättefina språng. Hon hoppade med hela ryggen och tyckte det var jättekul.
Hon var så duktig så!
ska till ridhuset på tisdag igen, tror jag då ska dit med Viran och Gustav. Ska se om någon av dom kanske kan filma en snutt.

Idag så skrittade jag jag ut en liten sväng barbacka på Elviplutt. Duktig somvanligt. Mysigt.
Fint väder och allt.

Sen red jag Lottas andra häst Jerry. Vi tog en liten sväng på fältet. Han var också duktig. Blev ett väldigt kort pass.

Ja ni. Imorgon så är det nyårsafton. Efter imorgon, efter 12slaget, så måste man skriva 2010. Vad konstigt!
Eller är det bara jag som tycker det? 
Här är Lottas söta kattunge som dom har hemma. så sjukt söt.

Elvi idag i det fina vädret.




 


Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vilken söt kattunge. Kul att få ta hand om andras djur :)

2009-12-30 @ 20:48:06
URL: http://elinpamlin.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Hej! Är Pomine till salu? Jag ska nämligen provrida ett 4-årigt sto vid detta namn och jag ska ringa upp ägaren under nästa vecka. Jag har för mig att hon hette Lotta, så om det kan vara denna häst och denna Lotta så vore det super gulligt om du kunde maila hennes nummer till mig eller be henne ringa mig igen. Numret försvann nämligen från min mobil.

Fin blogg och tack på förhand /Rebecka

2010-07-22 @ 21:04:23
URL: http://stallsnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0