4 December

Ojoj, jag har sagt det förut men jag säger det igen- Herre min gud, vad tiden går fort. Det är redan 20 dagar kvar till julafton, det är två veckor kvar i skolan! Vilket är UNDERBART. 

Jag längtar mycket till söndag, då Elvira och jag ska ha vårat årliga lilla bak. Okej, vi hade det första gången förr året, men jag hoppas på att det verkligen ska bli våran lilla tradition.   


Idag så har det varit en sådär dag, jag fick reda på att min ansvrspedagog ska börja jobba 50% och ska börja plugga 50%, hon kommer då inte vara på skolan varje dag och hon kommer inte ha oss som ansvarsgrupp längre. Jag tycker det ska bli jättetråkigt, jag har haft henne länge och det är henne som jag kommit väldigt nära som lärare, jag har nog aldrig haft så bra kontakt med någong lärare förut. det kanske låter jättekonstigt, men hon betyder väldigt mycket för mig, hon har hjälpt, stöttat och trott på mig och det gör så mycket i skolans vardag. Men jag kommer ju få se henne två dagar i veckan ialf, jag får tänka från den sidan.  Matteprovet vi hade idag, gick skit! Inte alls kul, min lärare sa att jag kunde få göra om det, så att jag skulle få känne mig nöjd, så det är skönt att veta. Efm gick fort, fick lite skrivet! Sen var det att bege sig till stallet, Elvi skulle ha fått sin sko påslagen på fm, vilket hon inte fått när jag kom till stallet vid 2 tiden, men Elvi kan inte stå så länge hon gjort, så jag var tvungen att skritta henne lite idag, det blev på banan (vilket är bäst för hennes hov, eftersom hon har tendens till att bli öm) Det blev lite skritt i låg form. Det gick bra, bara att hon var väldigt pigg (som hon blir om hon står för länge) Min lilla ängel, mitt under! Älskar henne sååå mkt!
Men hovslager kom ialf innan jag åkte hem, så nu har pluttan fått skon påslagen. Imorn blir det en mysig tur i skogen=) Ser jag fram emot!

Efter stallet var det hem, fixa sig för att sedan bege sig ner till bowlinghallen för att spela bowling med familjen, det var väldigt kul!
Jag träffade Frida gumman! JAg blev så glad över att se henne, vi har inte träffat varann på jättelänge! Så vi har skakat hand på att vi ska ses på jullovet och umgås massa! Ser jag fram emot. Jag blev verkligen super glad!!!

Lite av min dag idag. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, men det blir väl att snart krypa till sängs, är trött och sliten efter en hård vecka i skolan.

 


Kommentarer
Postat av: frida axelsson

yesyes u did! och fan vad kul vi ska ha gumman! saknar dig som tusan <3

2009-12-06 @ 22:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0