12 November

Idag har det varit ett väldigt bra avslut på denna dag. Åkte ut till stallet vid 16 tiden. Då jag fixade allt, pratade med Trissan som jag inte gjort på länge. Sen belv det ett dressyrpass, och detta dressyrpass gick superbra! Elvi va så himla lyhörd och lyssnade till 110% I början så kände jag att jag behövde mjuka upp henne lite, så då flyttade jag baken från höger till vänster, jag kände direkt att hon började mjukna, Tummen upp. sen så började jag lite i traven, då körde jag lite öppna, sluta och lite skänkelvikningar. Hon var så himla fin i det, så vi började lite med galoppen, där var hon hur fin som helst, hon verkligen bjöd och var rund och fin, sen körde jag lite i skritt igen så hon fick pusta lite. sen körde vi tempoväxlingar mellan skirtt och galopp, vilket hon var jätteduktig på, hon var lyhörd och lyssnade på vad jag ville och allt bara flöt. Det går inte att beskriva hur fin hon var idag, man måste se det med egna ögon.
Så Elvi gjorde min dag väldigt bra! Det gör hon alltid, men extra mycket idag för att hon var så himla arbetsvillig och allt bara flöt. Det är sååå kuul!!
Älska min häst <3


Kommentarer
Postat av: Kristin Mellqvist

Vad roligt att det går bra, super kul ju... Hoppas Chau blir frisk snart så vi kan vara med er och trimma lite.



Kram

2009-11-13 @ 13:37:29
URL: http://xtins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0