2 November

Nu är det redan november. Det är ju helt sjukt vad tiden går! Lite update om helgen dårå!

Söndag:  Upp kl 4 på morgonen, blev hämtad av Jessica kl 05.05. Var hos Camilla vid ca 06.00. Lastade hästar, full lastbil + en trailer bakom. Så totalt 8 hästar.   Med 8 hästar lämnade vi gården och åkte mot sthlm (botkyrka tror jag) Var där ca 08.00. Då var det nästan bara att göra ordning första hästarna osv. sen så skulle alla 8 hästar starta 1 meters klassen. Sen hoppade Jessica och Camillas dotter Marika hoppa 110, vilket gick jättebra för Marika (hon kom 5:a) För Jessica gick det inte lika bra, första hindret gick jättebra, sen när hon kom till tvåan, trodde man att hästen skulle hoppa, vilket han inte gjorde så Jessica ramlade av. Men med de andra hästar Jessica hoppade så gick det jättebra. Hon hoppade en häst som hette Bojar, den smet förbi första hindret i 90 cm sen gick han jättebra resten av rundan, i 1 meter så va dom nolla =) Jätteduktiga, Bojar är 4 år tror jag och hans första tävling. Eftersom Marika var placerad i 110 så var vi tvunga att vänta tills sista startande, kl var 19.00 innan vi kunde lämna tävlingen. Så vi var hemma vid gården vid ca. 20.30. Då fixade vi lite saker, sen skjutsade Jessica hem mig, så jag var hemma vid ca. 22.00. Det var n väldigt lång dag, lite mer än 18 timmar höll vi igång. Sen att man skulle upp till skolan dagen efter var inte så kul att ha i tanken, menmen, det var bara att pallra sig upp idag.

Idag har det varit skola, som vanligt. Sen åkte jag till stallet. Red ut i skogen med Ängeln. det var mysigt, men läskigt tyckte både jag och Elvi. mysmysmys. Älskar min häst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0