22 November. Morgon

Kl är nu 10.45 och jag sitter i sängen och lyssnar på jullåtar. Jag längtar såå mycket efter julen, efter all stämmning, julmat, musiken som man spelar varje dag, julaftons morgonen då man går upp och äter mammas gröt och sedan åker till stallet och har julmys där, när man träffar släkt på julaftons eftermiddagen/kvällen och tittar på Kalle Anka och äter massa god julmat.


Jag längtar även till då man ska ta upp allt julpynt, då man ska hänga upp allt, samtidigt som man lyssnar på julmusik, det är verkligen jättemysigt. Någon vecka innan jul då man ska sätta upp granen och klä den med massa fint glitter osv.


Det är inte långt kvar nu! det är snart exakt en månad kvar till Julafton. Det är nästan 3 veckor kvar i skolan om jag inte räknat fel. Såå underbart måste jag säga. Men först är det mycket att ta itu med innan det är lov och julafton, det är prov i skolan inlämningar av uppgifter, man ska köpa julklappar till de som man älskar. Allt detta innan man verkligen kan njuta av julens stämmningfulla ljud och dofter. Men det är inte långt kvar, så allt man kan göra är att kämpa och låta dagarna komma som dom gör. det är det jag ska göra, jag ska låta mina dagar komma som dom gör och göra mitt bästa i skolan och i stallet. I stallet där jag ska visa all min kärlek till min häst som verkligen förtjänar all den kärlek hon kan få av mig och det ska hon också få. 

                            


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0