5 April. Hoppträning

Ja ni. Det snöade när jag vaknade upp imorse! Vem hade kunnat trott det.

Idag så var det hoppträning för Kicki inbokat. Det blev tyvärr ingen film, men ni får nöja er med mina ord.
Började med att trava över bommar på volt, och öva mycket på forma sig för innerskänkeln.
Elvi var jätteduktig och fin.
Sen i galoppen gjorde vi likadant, det var lite svårare tycker jag då, men det gick jättebra efter ett litet tag.
=)
Det är bara jag som behöver förbättra mig.
Sen så hoppade vi på volt (galopp bom, räcke och galoppbom) då gjorde vi samma sak som vi gjorde på travbommarna, att hon skulle forma sig för innerskänkeln, gick bra efter ett tag det också. Jag som behöver träna där. Haha.
Sen körde vi en långsida med två räcken- relaterat avstånd.
Där skötte sig Elvi jättebra. Glad matte.
Aa, det var lite kortfattat då, men jag hoppas att jag kan få någon film nästa gång.

Men det var jätteroligt att träna för Kicki, jag tyckte hon passade mig och Elvi jättebra =)
Så det kommer bli många träningar framöver!
(Hoppas du läser det här nu Kicki)
Elvi skötte sig massa tummen upp idag :D


Kommentarer
Postat av: Kristin Mellqvist

Så klart jag läser Denize, dock lite suddigt i dagsläget men läser gör jag. Jag tycker ni var jätte duktiga båda två. Även den lilla tjurtanten (skojar) Elvi.... :)



Tack för allt idag

Kram

2010-04-05 @ 19:40:03
URL: http://xtins.blogg.se/
Postat av: Nettan mormor (Enette)

Vad kul det låter det ni gör,och jag riktigt hör(läser)att du trivs som fisken i vattnet med det du håller på med,jätteduktigt.kram

2010-04-08 @ 09:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0