20 Augusti

Vädret har för en gångsskull varit bra idag. Skönt!

Idag på fm har jag varit med min mormor i sörping och fikat och gått runt.
Sen fick jag skjuts till stallet, fixade allt sen så tog jag in henne. Och det första jag ser är att Elvi har svansen full med kardborrar. YES! tänkte jag då, det är ju bara att börja plocka då! HAha, men fick bort alla tillslut.
Sen så red jag en kort runda med Trissan och hennes unghäst.
Hon var lite spänd idag med.
Igår när vi red i skogen så var hon jättespänd, men antagligen för att det var länge sen hon såg miljön? jag vet inte. Men det gick ändå bra igår, hon var jättepigg och fräsch.
Idag gick det med bra fast spändheten :)

Imorn blir det en lugn tur i skogen. Det blir våran vanliga runda "dagen innan tävling rundan"
Sen blir det bad och fix inför söndag :)

Straxt ska jag till min vän Linn, för vi ska ner till stan en sväng till augustifestivalen som pågår.
Ska även ner en sväng imorn med.
Kolla marknaden och fyrverkerierna.

(måste verkligen bli bättre på att ta lite nya bilder igen)
Så det får bli en gammal idag med.



Kommentarer
Postat av: Anonym

ett tips för att lättare få bort kardborrarna är att alltid se till att pannluggen/svansen har pälsglans i sig.. =) då är det lättare att dra bort dom! innan de fastnat alltså!

2010-08-20 @ 21:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0