Hoppning 7/8

Idag så var det lite hoppning som stod på schemat igen.
Började med att rida fram och sedan började vi att hoppa på ett lågt räcke några gånger i varje varv.
Sen så fick hon ta det lite lugn i kanske 5 min, sen så började vi hoppa bom-räcke.(galopp) Det gick riktigt          bra i slutet, i början så la hon in ett extra steg som hon brukar göra ibland, men sen så gjorde hon som man skulle och jag red mycket bättre.
Sen vila lite igen, sen så red vi bom-räcke-bom.(galopp)det gick riktigt bra, hon var lyhörd och lyssnade på mig när jag ville att hon skulle gå fram eller att hon skulle bli lite lugnare.
Kändes jättebra.

Sen höjde jag upp ett räcke som låg på kanske 95-1m kom på det 2 gånger, och det gick hur bra som helst, hon var jättefin och kom i bra galopp.
sen så kom vi på en oxer som också låg på 95-1m, de första 2 gångerna så var båda lite osäkra, men sen de sista 2 gångerna gick det hur bra som helst!
Hon var jättefin! Kul var det!
Så himla skönt att vi är på gång nu igen.
En film kommer nu.  Från slutet av passet.







Kommentarer
Postat av: Gabriella - Lycka kan visst köpas för pengar

Vilken stor ridbana!

Var står du?

2010-08-08 @ 11:24:20
URL: http://asterix.blogg.se/
Postat av: Mist Stockholm

Hej! Var gärna med och tävla om en professionell sminkning samt en lyxig gåva från Mist Stockholm, i Norrköping! Följ länken för vidare information och enkla tävlingsregler! Lycka till!

Postat av: mormor

Hej Nisan.jag har tittat på din blogg det är så fint alltihop.Det ser ut att vara mysigt där dom bor.Jag längtar till dig men du kommer ju snart hem.Puss o Kram vi ses på stan.Hälsa till alla

2010-08-11 @ 18:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0