Hoppträning fredag den 13:e

Ja, inte kunde man tro att det var fredag den 13:e idag när Elvi och jag hopptränae idag.
Det gick hur bra som helst.
Hon var pigg och fräsch hela passet och var väldigt kvick i benen idag.
Hon hoppade upp sig med ryggen jättebra och hon tyckte det var jätteroligt- även jag!

Det var banhoppning idag, red fram som om det vore på en tävling och sedan så hoppade vi en bana några gånger.
De första gångerna hade jag inte riktigt kommit iunderfund med hur jag skulle rida riktigt, men sen så gick allt som en klocka.
Ni skulle ha sett min häst!
Hon var så fin och jag måste säga att jag också red bra. Jag var med bestämd, vilket gjorde att Elvi blev mer säker på hur hon skulle hoppa av osv.
Vi hade ett bra tempo hela tiden och allt bara klickade helt enkelt. :)

Nu är nog både Elvi och jag supertaggade till den 22/8 på NFK.

Filmen får dessvärre vänta med att komma upp, kanske senare ikväll, men det lutar mot att jag lägger upp den imorn eller på söndag, för jag har nämlign inte med mig min mobilsladd. Och filmen filmades med min mobil ;)

Det får bli en gammal hoppbild ist.


Kommentarer
Postat av: Kristin Mellqvist

Vad kul att det går bra! Jätte fin bild med.



Kram

2010-08-13 @ 14:37:42
URL: http://xtins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0