13 Februari. Hopp i ridhuset

Ja, nu har jag kommit hem ifrån stallet. Blev att vara där ett tag idag. Jag tog 8 bussen ut med Johanna, för vi skulle ju rida i ridhuset kl 10-11.
Sen när vi väl kom till stallet vid halv 9, så hade inte hästarna fått sin frukost. Så jag och Johanna blev lite fundersamma. Våra hästar brukar jämt få sin frukost vid halv 7.
Men det var bara att börja ge ca. 25 hästar deras frukost, men som tur va så va vi ju två. Så det går typ bara på 10 min. Men om man är själv så tar det kanske 30 min.
Men så visade det sig att den som skulle fodrat hade försovit sig.  Men det drabbar ju hästarna, men nu löste det ju sig som tur var =)

Vid tjugo i 10 så red vi iväg till ridhuset. Vi började plocka fram hinder och började sedan rida fram.
Elvi kändes fin och vi red lite tempoväxlingar och skänkelvikningar.
Det är ju helt sjukt vad skänkelvikningar kan göra en häst så mjuk och lösgjord.
Sen började vi hoppa på ett litet hinder på volt i båda varven och Elvi var superfin. Hon hoppade högt över fast hon inte behövde ;)
Sen så började vi hoppa lite mer hinder. Även där var hon jättefin, hon hoppade upp sig med ryggen massor och var lyhörd.
Så idag var det ett väldigt roligt ridpass. Hon hoppade jättefint.
Vi hoppade även en lite mindre bana, där gick det också bra, kanske lite fort emellanåt, men det får man ta ibland. Sen hade hon inte riktigt sin fina galopp som hon brukar ha, men näst intill ;) Haha.
Nu kommer lite filmer =)

Hon var så himla fin i dom här övningarna! Hon hoppade som en gud!


Hon hoppade ett litet harskutt sista hindret. Så himla sött tycker jag.



Hon var så himla fin i dom här övningarna! Hon hoppade som en gud!

Så detta är de filmer jag orkar ladda upp, kan bli fler ikväll eller någon annan dag =)
Ha en skön lördag kväll!

Kommentarer
Postat av: mormor Enette

det var fint alltid lika roligt,det är nog det som jag ser fram emot varje dag att titta på,just din blogg.kram kram

2010-02-13 @ 15:07:43
Postat av: erika

Roligt o se lite filmer. :D

Bra hoppat!! :)

2010-02-13 @ 15:13:58
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

Hon såg jättefin ut! Så kul att höra att det inte bara är jag som berömmer högt, haha :D

2010-02-13 @ 16:27:21
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: Kristin Mellqvist

Hej Denize,

Vad duktiga ni är, jätte kul att se. Vilken fin blogg du har nu, oh vad jag är avundssjuk. Skalle så gärna vilja att någon lärde mig lite... :)



Kram

2010-02-13 @ 18:48:56
URL: http://xtins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0