3 Februari. Snöstorm

Ja ni! Idag i Norrköping (och säkert hos er andra också) så har det och är snöstorm ute.
Det blåser som tusan och snöar som bara den.
Så idag så har det varit lite smått kaos kan jag säga.  Jag fick reda på vid 11-12 ca att alla bussar har slutat gått. Det är ju inte så roligt att höra om man säger så.
Så jag fick lite smått panik när jag fick reda på det. Tankarna började fladdra iväg, Jag måste ute till stalllet, hur ska jag komma ut till stallet?? Vem ska annars ha hand om Elvi om jag inte kommer ut, efersom halva stallet åker buss ut till stallet.
Men jag gick in på östgötatrafikens hemsida och tittade, då stod det att bussarna ut till sörping skulle börja gå igen runt 2 tror jag det var.
Så jag kunde åka med den vanliga bussen, som jag brukar ta. Pusst kan jag säga.

Men jag åkte till stallet och när jag väl kom dit så stod det på tavlan att alla hästarna hade stått inne hela dagen idag pga. vädret.
Så då tänkte jag direkt att Elvi kommer vara uppe i luften när vi rider sen.
Men hon var snäll, men väldigt mycket på tårna kan jag säga. Efter en stund under ridturen, så blev hon jätterädd för en sak, så hon flög ut i ett dike!? Det är liksom 1 meter snö eller något. Så det var inte så roligt, hon kunde ju tusan ha brutit sina ben. Men som tur är så gick det bra.
Men vem får inte lite smått panik när sådant händer?!
Men hon kändes jättefräsch idag, så det är skönt.

På söndag ska jag rida i ridhuset, så det ska bli skönt att få rida lite mer ordentligt.
Men nu känner jag att jag skrivit ett tillräckligt långt inlägg. Haha.
En sak till! Jag fick ju hem min KL-Jacka idag, och den var för liten =( Den passade jättebra vid armar o så, men sen vid mina bröst så gick det inte så bra när man skulle knäppa den. Haha!  Men Trissan skulle testa den, och hon skulle väl köpa den tror jag.
Annars, är det någon som är intresserad av att köpa den då? Det är strl M i den. Och den är lång i armarna.


Kommentarer
Postat av: matilda

gillar din blogg jättemycket denise! bilderna på dej och elvi är jättefina! :)

2010-02-03 @ 23:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0