8 Februari.

Måndag idag, vet inte vad jag ska säga om hur denna vecka kommer att bli. Jag kommer liksom ha 5 prov denna vecka.
Idag hade jag ett svenska nationellaprov, imorgon ska jag ha ett annat svenska nat.prov + att jag ska ha spanska prov. På onsdag ska jag ha engelska nat. prov, och på torsdag ska jag ha ett till svenska nat. prov.
Är inte det helt sjuk så mycket prov. Men det som är skönt, är att man inte kan träna sig till de nationellaproven, så jag har inget att plugga till. Det, är ett stort + i kanten kan jag säga.

Men till hästen nu då. Idag så tog vi det lugn Elvi och jag. Vi tog en skrittur med Linnea och Casper. Jag red barbacka. Elvi skötte sig galant, hon var på bra humör. Men hon har börjat hålla på att bli huuur fjantig som helst när vi rider med någon annan?! Är inte det helt skumt eller? Haha.  För när vi rider själva så är hon inte ett dugg fjantig på det sättet hon är när vi rider med någon annan.
Vi gjorde inget avancerat idag, så finns inte så mycket att skriva om.

Men jag tänkte faktiskt rida barbacka nu i någon vecka, dels för att jag ska träna upp min balans och att Elvi ska bli fri från sadeln ett tag tänkte jag.
Men jag tycker att det är jättenyttigt att rida barbacka. Man får otroligt mycket bättre balans, vilket är skönt och bra för hästen också.

Imorgon blir det förra veckan utrustning tänkte jag =) Jag ska bara ta kort på det också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0