Ponnyakuten

Jag har börjat följt en serie som heter Ponnyakuten, som går på Svt 1. Jag tror nog att det är fler som gör det.
Men nu kommer mina åsikter ;)
Jag tycker det är så underbart bra. Jag älskar verkligen det programmet. Jag beundrar det jättemycket.
Jag beundrar speciellt Tobbe. Jag har aldrig beundrat någon så mycket inom hästvärlden som jag beundrar han.
Han är lugn i sitt sätt och vet vad han gör. Han är bra på att förklara för de ungdomar som är där, vad de måste träna på och vad dom ska göra i ridningen.
Vissa har problem med att lasta, hoppa eller att hästen är sur och vänder baken till.
När han tränar de ponnierna tillsammans med sina ryttare, så blir allting så självklart. Han får dom att förstå vad dom ska göra för att det ska bli bättre, och tillslut få "olaterna" att försvinna.
Allt Tobbe säger är så bra och självklart (självklart på ett mycket bra sätt)

Så det programmet är nästan ett måste att se. Även om man inte tror att man gillar det, så måste man ge det en chans.
Jag följer det hela tiden på Svtplay. (jag lägger upp en länk) Och bara väntar tills det ska gå en vecka så jag kan få se det igen!
Så nu längtar jag ihjäl mig till nästa vecka.
Jag skulle verkligen vilja åka dit alltså, dom som är där har sådanna möjligheter att utvecklas så otroligt mycket.

Detta är Tobbe och en av hans hästar Nicke

Det här är alla som är med. (Programledare längst till vänster)


 Så, det där är alla som är med.



http://svtplay.se/t/122051/ponnyakuten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0