19 Januari

Andra dagen denna vecka då.
Åkte till stallet direkt efter skolan idag, hade insläpp. Men jag hann mocka innan insläppet och det är himla skönt.
Efter insäppet så fixade jag iordning allt annat. Efter det så borstade jag på Elvi länge idag.
Jag sprutade pälsglans i svansen och manen och borstade ur dom. Så nu är hon fin i svans och man.
Sen så borstade jag länge, jag tror nog att prinsessan tyckte det var skönare än vanligt att bli borstad idag, hon stod och sov vissa stunder och hon var på jättebra humör idag och ett pusshumör. Det är alltid så kul när hon är det.
Så Elvi och jag stod och pratade med varann ett bra tag idag.
Imorn blir det att åka ut senare och bara mocka, göra mat och pussa lite på henne. Kanske mamma vågar sig på att borsta lite?! Men det beror på.

På söndag så ska jag på Clinic och lite av ett öppethus på NFK, Real gymnasiet ska ha det då.
Eftersom jag har sökt in dit nu. Jag ser fram emot gymnasiet så enormt! Det ska bli så skönt att sluta 9:an.
Man gör bara samma saker dag ut och dag in i grundskolan. Man börjar samma tider, slutar samma tider, har samma ämnen vecka ut och vecka in. Visst, det kan vara skönt att ha rutiner i skolan. Men inte efter snart 9 år i grundskolan, då är det inte roligt att ha gjort nästan samma saker hela tiden.
Det ska bli skönt att få bestämma själv vilken linje man vill gå, då får man göra något man verkligen vill göra.
Så i 3 år så ska jag få göra det jag verkligen brinner för. Så jag ser fram emot gymnasiet nu.
(Det var mamma som fick mig att tänka såhär, så jag har ju henne att tacka)

Finns ingen på jorden som kan göra mig gladare än du.


Kommentarer
Postat av: mormorEnette

Det är härligt att höra att du längtar att börja i gymnasiet,jag förstår att det blir mycket slentrian att gå i grundskolan men snart startar något nytt,det är skönt att ha något att se fram emot,och det kommer att gå fort snart är vi inne i februari och den har bara 28dagar sen kommer mars vårmånad med värmande sol sedan kommer april o maj med mer värme,sedan är det juni,det går fort eller hur?jag tänkte att du o jag skulle laga en trerätters meny på fredag om du har tid,men Elvi vila ju så därför kanske det passar bra älskar dig puss o kram

2010-01-20 @ 11:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0