2 Januari

Vad konstigt det känns att få skriva januari igen. Verkligen....
En annan sak som är konstigt. Jag har nog blivit shopping galen. Idag när jag kom hem ifrån Maxi, så kom jag hem med två påsar med kläder!  
Förra gången jag var på stan, då kom jag hem med tre påsar med kläder.
Vart ska detta sluta?! Nej, men det är ju rea, så då är det faktiskt inte så värst dyrt.
Nej, nog om detta.

Över till stallet som är huvudämnet här.
Idag så var Elvi helt otroligt duktig och glad.
Vi tog en tur i skogen på 1h . Hon var väldigt pigg och glad, hon hade öronen spettsade framåt och man kände att hon bara ville jobba. Hon var sammarbetsvillig idag och hon kunde söka sig neråt utan att bli stretig.
Hon var mycket mer avslappnad idag.
Idag var det mycket snö på vägar osv. så man kunde trava på många ställen utanför fälten också.  Så det var skönt.

Jag skriver om gårdagens pass med så man kan få en liten inblick över varför jag skriver att hon var mer sammarbetsvillig idag.
Igår, så var det ju 1 Januari och det vill säga dan efter nyårsafton. Jo! och vad händer på nyårsafton?
Jo, man smäller raketer.
Elvi är väldigt känslig för sådanna saker, hon blir rädd och spänd över att bara fåglar kvittrar.
Så igår var hon väldigt spänd och inte alls sammarbetsvillig. Men stundtals så kunde hon slappna av.
Men jag måste ändå säga att hon var lugnare iår än vad hon varit de andra åren.
Men det är ju inte lätt och vara häst och inte veta vad allt är här i världen.

Nu har även Elvi fått snösulor och fyra broddhål på varje. Så det är jätteskönt!
På tisdag så ska vi till ridhuset och hoppa, det ska bli kul. Vi ska hoppa lite mer bana denna gång.
Juste, en sak till. Jag ska även denna vecka skriva ett inlägg om Elvi osv.


Kommentarer
Postat av: N

Sv: Okej, tackar :) Nöjd me 2009? :)

2010-01-02 @ 21:30:56
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0