26 Januari och vad allt ska gå fort.

Allting ska gå så himla fort hela tiden. Idag fick jag reda på att det var 27 Januari imorn...
Och jaa, jag ska till tandläkaren imorn och jag var till 100% säker på att jag skulle dit på torsdag. Att det var den 27 på torsdag. Men så var icke fallet.
Men det är ju bra att få det undanstökat.
Sen ska jag till den andra tandläkaren (till tandlegreringen, dom som har hand om tandställningar) dom kommer ju ha massa återkontroller för att se hur mina tänder ser ut efter att tändställningen togs bort.
Mycket tandläkare hit och dit.
Sen så har någon gubbe/gumma bestämmt att alla svenska nationellaprov ska ligga på en och samma vecka.
Vi kommer ha nat. prov i svenska Måndag, tisdag och torsdag (tror jag det var) v.6.
Men det är väl ändå skönt att få det överstökat med.
Menmen, snart är denna termin över och då börjar jag gymnasiet tillslut, efter 9 års väntan och längtan.

Idag så var det 3:e dagen Elvi skrittades och jag känner att snart måste jag börja trava med henne. Hon är helt konstig. Idag så bara stannade hon av ingen anledning och bara stod och glodde (på något som inte fanns)
Och jag fick inte kontakt med henne. Hon stod som parralyserad.
Så rundan vi skrittade idag tog mer än en kvart längre vad den egentligen brukar ta.
Elvira var med, det var riktigt mysigt =) (Elvira och jag ska gå och se Avatar på torsdag! :D)
Men efter mycket mycket om och men, så gick hon framåt. Sen när vi kom tillbaka till stallet, så såg jag att hon hade trampat på sig själv (det hände när hon höll på att tönta sig, då höll hon på att backa osv.)
Så hon hade ett sår, men som tur är, så är det snö ute och det är inte alls stor risk för infektioner som det är på sommaren. Så det är ju jätteskönt tycker jag.
Men tänka sig, även om Elvi höll på såhär idag, så älskar jag henne lika mycket för det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte klokt så jätte jätte VACKRA bilder på din häst och dig. Ha det så BRA. Kram Från Din Mormors Syster Anki

2010-01-28 @ 21:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0