31/7-06 Ett datum att minnas

Den 31/7-06 Köpte mamma Elvi åt mig.  Jag kunde nog inte mått bättre.
Hon var min nu! 
Min allra första egna häst och det blev denna underbara varelse.

Men innan mamma köpte Elvi åt mig, så hade jag ridit henne i ca. 1 år innan.
Jag började rida hos Lotta för ca. 5 år sedan om inte 5½ år sedan?
jag började då rida lite olika hästar som hon hade då (hon höll på med att sälja och köpa ponnysar på den tiden)
Men efter ett år med att rida olika hästar, så var det då en tjej i stallet som behövde hjälp med sin häst.
Denna häst var då Elvi.
Jag red Elvi första gången en sommardag i paddocken. Hon var totalt omusklad och kunde inte gå speciellt rakt. Hon hade noll koll på sina fötter och kunde inte jobba sig neråt.
det starkaste minnet jag har, är att hon gick som en kamel till 100%.
Men söt var hon allt! Hon var lite lullig. Hon var där i sin egna lilla värld och hon var inte så mycket för denna stora värld.


Jag började rida Elvi regelbundet och efter ett tag så slutade det med att jag hade henne varje dag.
Ägaren kom tillslut inte ut till stallet för att ta hand om Elvi, andledningen var olika. Antingen sjukdom, eller något annat (vill inte gå in på något specifikt, då det är privat)
Efter 1 år, så började mamma, pappa och ägaren disskutera om vi skulle köpa henne. Ägaren funderade mycket på att sälja henne.
Ägaren vinglade mycket, fram och tillbaka hur länge som helst.
Så mamma sa då att hon var tvungen att bestämma sig. Hon bestämmde sig för att sälja henne till oss.
Vi var då de enda personerna som hon egentligen ville sälja Elvi till. Så det kändes ändå skönt att höra.
Så den 31/7-06 ca. kl 19.00 så skrev mamma på kontraktet och hon var min!

Under alla dessa år har vi utvecklats något enormt. Hon kan nu galoppera som en "normal" häst, hon arbetar jättemycket med ryggen och bakpartiet. Hon har musklats väldigt mycket och bra.
Under åren har vi hunnit med att träna för olika tränare och hunnit komma ut på träningstävlingar.
Vi har haft motgångar och väldigt stora framgångar.
Ja, vad mer kan jag säga, Elvi och jag har kommit varann så nära och vi har lång tid kvar framöver att lära känna varann ännu mer och kunna utvecklas ännu mer. För jag lär mig mycket varje dag.
Elvi har lärt mig allt jag vet idag.




Kommentarer
Postat av: jenny

himmla söt häst du har! =)

2010-01-03 @ 21:38:32
URL: http://jbostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0