4 Januari

Jag har inte fått några direkta svar av några som läser om det jag skrev igår. Men jag har märkt att det är fler och fler som börjar läsa bloggen och det är jättekul. Det uppskattar jag.

Idag har det varit en heldag i stallet kan jag säga. Det började med att Lotta ringde till mig och frågade om jag kunde rida hennes två hästar. Jerry och Pompina.
Jag började rida Jerry på fältet. Han var väldigt pigg och bockade när vi galopperade. Så det var trevligt. Jag red honom på hackamore också och det gör ju så att han känner lite mer frihet.
Sen red jag Lottas andra häst, Pompina. Pompina är en unghäst.
Jag följde med Linnea och hennes kompis ut i skogen en liten sväng. Efter en tag så skulle jag vända och rida en liten kortare runda. Pompina var duktig. Hon var inte alls lika vinglig som hon var förra gången jag red henne. Hon skötte sig bra.

Sen så skulle jag rida på den allra bästa hästen i hela universum. Min egna Elvi.
Idag så stod det skritt och lite trav på schemat. Vi tog en runda på ca. 15-20 min. Hon var duktig. Men eftersom jag red när det var skymning/mörkt så var allt så himla läskigt.
Men det gick bra endå.
Det blev barbacka.
Den sista biten hem försökte jag jobba henne mer neråt, avslappnande och lägra form och det gick jättebra. Hon var jätteavslappnad och hade bra låg form. Jätteduktig!

Imorgon blir det att ha utsläppet i stallet och rida över till ridhuset och hoppa!
Ska även rida Lottas hästar imorn med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0