5 Januari

Idag blev det en till heldag i stallet. Men idag var det mycketmycket kallt.
Men jag höll igång hela dagen!

Idag så var ju jag, Elvi, Viran, Gustav och Caramelle i ridhuset och hoppade.
Jag måste säga att jag är ur form. Det gick jättebra när vi skulle värma upp med lite studs. Hon var jätteduktig och jag kunde reglera henne i tempo.
Det gick även bra när vi skulle hoppa fram på en långsida med två räcken och relaterat avstånd. Även där kunde jag reglera tempo och galoppsprång.
Sen så skulle vi hoppa banan då, det gick ju som det gick den första gången. Hon var en riktigt liten bitch! Haha. Hon surade ihop sig och blev som en boll och ville inte alls länga eller öka tempot och stegen.
Så då blev jag lite upprörd eller något, såhär brukar inte Elvi göra när vi ska hoppa liksom. Men sen så lånade jag Virans spö och då visade jag att jag hade spöt genom att lägga det lite på halsen och efter det gick det jättebra.
Hon hoppade jättefint och tog stora och fina språng.
Vi hade en kombination på ett räcke och en oxer, de sista två gångerna vi hoppade den, så var hon sjukt fin. Hon hoppade med hela ryggen och var med på noterna. Första gången vi skulle hoppa den, så kom vi lite fel in, men hon klurade ut det jättefint.
Men jag måste säga att idag hade vi en liten motgång och jag tycker att det är bra när det går lite dåligt ibland.
Så Elvi och jag ska ta nya tag till nästa helg, för då ska vi dit igen och då blir det serier och studs.

Gustav filmade idag och jag ska lägga ut dom snart, jag ska bar fixa iordning dom bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0