6 Januari

Ja, jag har funderat lite nu på morgonen.  Jag har tänkt lite ang. hoppningen igår.
När jag tänker efter, så gick det inte så jättedåligt som det kändes efteråt. Men vissa saker går ju att ändra på, en det gick inte katastofalt dåligt. 
Jag tittade på filmerna igen och det ser ju faktiskt ganska bra ut endå. Elvi hoppar fint och är med på noterna.
Jag tror nog att jag överdrev lite igår.
Jaja, nu vet ni det.
Sen funderade jag över en annan sak till. Det här med att det ska gå dåligt för att det sedan ska gå bra igen.

Jag själv tycker det kan vara bra ibland att det går lite sämre på träningar eller när man rider.
För då kan man tänka efter och se vad det är som man själv gjorde fel eller om hästen behöver träna på något mer specifikt, eller något liknande.
Man kanske behöver ta hjälp av en tränare eller att någon annan bara står där.
För så kan jag känna ibland när jag ska rida dressyr. Att det känns mycket bättre att någon ifrån stallet (som inte behöver vara tränare) som jag vet känner Elvi och mig väl, bara står där, som jag kan rådfråga lite ibland eller bara fråga om han/hon tycker si eller så.
Är det någon mer som tycker som jag?
Det vore roligt att se om det är någon mer som tycker som jag, eller har ni några andra åsikter.





Kommentarer
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

sv: ja, men jag tycker ändå det såg bra ut! alla har vi dåliga dagar :)

2010-01-06 @ 16:18:28
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

ja tycker förresten precis som du! Idag gick dagens pass sissodär och nu vat jag lite mer vad jag behöver öva på :)

och att ta hjälp från utomstående är verkligen guld värt, professionella tränare som vänner! :)

2010-01-06 @ 16:28:08
URL: http://jennystoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0