Elvi

Lite mer om Elvi nu då.

Elvi är ett varmblod född år 1999 den 30/5.
Här är hennes stamtavla och lite annat:

Elvi har gjort ett fåtal starter på banan, så hon har varit ridhäst i 6-7 år.
Hon var tvungen att sluta på travet pga. att hon fick problem med leder och luftvägar och en veterinär har tittat på henne och gett klartecken att hon kan användas som ridhäst.
Trav sliter något enormt på leder osv och det är ju många som inte klarar av pressen osv.
Jag är väldit glad över att Elvi tvingades sluta på travet, för annars hade inte vi träffats. 

Elvi
  Färg
svartbrun
 
  Kön
sto
 
  Född
1999-05-30
 
  Ras
varmblodig travare
 
   
   

  Ägare
Wiklander Pernilla, Norrköping
 
  Uppfödare
Valneviken AB, Segmon
 


MR DREW (US) SUPER BOWL (US) STAR'S PRIDE (US)
PILLOW TALK (US)
BEGONIE HANOVER (US) SPEEDY COUNT (US)
BEIGE HANOVER (US)

J.J.'S SUGAR (US) BONEFISH (US) NEVELE PRIDE (US)
EXCITING SPEED (US)
FIRST FLOWER (US) FLORICAN (US)
FIRST LOVE (US)


Hennes pappa är vad jag vet är  en känd travare som har många avkommor.
Hennes mamma är inte lika känd och har inte alls många avkommor.
Jag har en bild på hennes pappa, så här är den

                    Mr Drew    (pappa)                                                          Elvi
Jag tycker själv Elvi är jättelik sin pappa!
Okej, det är inte någon likhet man ser just på denna bild, men på många bilder jag har (men inte på denna dator)
så ser man verkligen hur lika dom är varann.
Elvi är då lite större och mer lång. Men sen så har dom samma kroppsbyggnad.
Här är Mr Drew´s pappa och Elvi´s farfar- Han är en känd travare som har satt rekord på travbanor och har många avkommor

Super Bowl    (Farfar)                                                                   Elvi

Ja, detta är vad jag kan få fram, eftersom Hennes mamma inte är känd, så är det väldigt svårt att få fram info och bilder.
Men nu när jag suttit och tittat, så har jag hittat massa som jag aldrig hittat förut. Så detta var jättekul.





Kommentarer
Postat av: N

Sv: Va fin hon är, tävlar du nåt me henne? :)

Jo, är riktigt nöjd. Har gått både upp och ner, men mest upp :)

2010-01-03 @ 12:17:47
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: ebba

Fina hästar! :D

2010-01-03 @ 12:21:57
URL: http://brejjk.blogg.se/
Postat av: Therese Beijbom

Vad kul att se din häst och hennes förfäder. Jag har också ett sto efter Mr. Drew.

2011-01-15 @ 22:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0