Hmm....

Joo, nu är det såhär. Jag funderar på en sak ang. att Elvi ska få en liten vinervila.
Elvi har ju aldrig haft någon riktigt vintervila. Inte de åren jag ahr haft henne i alla fall. Det har funkat bra, och hon får ju stå max en gång i veckan. Sen rider ju inte jag stenhårt varje dag med henne. Hon går lagom mycket tycker jag och det har funakt bra hittils.
Men nu tänkte jag att hon kunde få en vecka, då hon bara får stå och skritta lite lätt.
Det kanske är för sent för det, men eftersom jag inte har planerat in någon tävling förens i maj (en så länge, det kan ju bli många ändringar) så tänkte jag att hon kunde få sig en vecka med vääldigt mycker slapp.
Men jag får se när det blir. Innan sportlovet i alla fall.

Hur brukar ni göra?
Jag vet ju att många ger sina hästar ca. 2 veckor vila. Men alla gör ju inte så =)


Kommentarer
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

Min fick ca 2 veckors ofrivillig vila i slutet av i höstas för att vi hade så fruktansvärt mycket i skolan.

Jag tycker alla hästar som rids och tränas regelbundet ska få åtminståne en vecka ledigt per år. Men tror helt klart att de bara mår bra av fler, t.ex. på sommaren :)

2010-01-12 @ 10:22:59
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: Tess

roy fick en veckas lov, det är ju bra för munnen och muskler etc att få en riktig vila :)

2010-01-12 @ 13:39:55
URL: http://blondiieistallet.blogg.se/
Postat av: Bella

Ger inte vila på vintern, möljligen en eller två veckors ta det lugnt i skogen, men i alla gångarter.

På vintern är hästarna ute mindre, rör sig mindre över lag i hagar, samt behöver röra på sig när det är kallt för att inte bli stela.

På sommaren däremot har jag ingenting emot att låta dem vila.

2010-01-12 @ 16:23:15
URL: http://asterix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0