Kall dag idag

Idag har det varit riktigt kallt och blåsigt.
När jag skulle åka till stallet, så började det snöa (av alla tider på dygnet som finns). Efter ett tag så började det snöa rejält ute vid stallet. Jag stod och borstade och myste riktigt mycket med Elvi idag, hon var verkligen på myshumör. Vilket alltid uppskattas av mig.
I alla fall, så började det snöa jättemycket. Eftersom det stod skritt på schemat idag, så tänkte jag att det bara är att ge sig ut en sväng, det kan väl inte vara så farligt.
Så jag tog på Elvi hennes fleecefodrade regntäcke och satte mig upp barbacka.
Det blev en tur på kanske 20-30 min idag. Efter kanske 10 min var det inte alls skönt kan jag säga.
Jag bad Elvi om en stor ursäkt faktiskt. Det var inte alls skönt idag.
Men jag vill inte och hon brukar inte få stå dagen efter vi har hoppat eller kört lite hårdare ridning, så det var egentligen bara att ge sig ut.
Men Elvi var duktig, det var ju inte något speciellt avancerat pass idag, men hon var duktig fast det var ett sådant förskräckligt väder idag.

Imorgon så står det vila för Elvi på schemat. Så det blir väl borsta och mys.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0