Nu har jag funderat färdigt

Ja, nu har jag bestämt mig ang. Elvi och hennes vila.
Så jag tänkte att det skulle se ut såhär:

V.2
Onsdag-
Får hon vila med. Blir lite pyssel.

Torsdag- Blir det en väldigt lugn tur i skogen. Mest skritt och lite trav.

Fredag- Skogen igen, men då ska vi även ta en kortare galopp.

Lördag- Hoppning i ridhuset.

Söndag- Skritt och lite trav en sväng i skogen eller på gräsbanan.

V.3
Måndag- Vila eller endast skritt i 15-20 min

Tisdag- Vila

Onsdag- Vila

Torsdag- Vila

Fredag- Vila

Lördag- Vila

Söndag- Vila

V.4

Måndag- Vila eller en väldigt lätt promenad

Tisdag-
Idag börjar igångsättningen efter den korta vilan. Idag blir det skritt barbacka.

Onsdag- Skritt 20 min.

Torsdag- Skritt och ytterst lite trav. ca. 20 min

Fredag- Skritt och nu ska vi öka på traven lite. 30 min

Lördag- Skritt och ännu mer påökning av traven. ett kort pass på gräsbanan eller fältet.

Söndag- Vet inte riktigt, men det står mellan vila och skritt här

Ja, jag tror detta kan bli bra. Jag tror hon behöver lite vila från allt arbete. Kicki hjälpte mig på traven idag.
Vi stod och pratade i stallet om detta ämne. Så det tackar jag för. 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

skulle jag kunna följa med på lördag? vilka ska du dit med ? :)

kan ta med bygghjälp oxå ;)

2010-01-13 @ 07:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0