Ridpass

Idag så red vi ju på fältet.
Jag började med att skritta fram som vanligt. Bara skritta helt enkelt. 
Sen tog jag tyglarna och så började arbetet. Vi började trava och Elvi var jättefin från första början.
Hon var lugn och sansad och var inte alls spänd eller stressad, som hon brukar vara när vi rider på fältet.
Så jag var och är riktigt stolt över henne.
I vänster varv i trav, så har hon tendens till att ramla inåt, så vi tränade lite på det. Hon lyssnade jättebra på min skänkel och efter ett tag så ramlade hon inte alls inåt.
I galoppen så var hon lika duktig där, i början så var hon lite tjurig och krympte ihop till en lite boll. Men efter ett halvt varv på volten, så fick hon en jättefin galopp, rund och fin. Även var det så i andra varvet, men hon var inte lika tjurig i början.
Så detta pass gick verkligen jättebra, hon var superduper duktig.
Som jag skrev imorse, så skulle vi trava av i låg form och i ett avslappnat tempo.
Det gjorde vi också, hon var jättefin och fattade direkt vad jag ville. Hon hade ett jättefint steg, tempo och en låg och rund form.
Så massa tummen upp för detta pass.
Imorgon så vet jag inte om jag ska ta en tur på fältet igen, eller om jag ska ta en tur i skogen. Vi får se vad jag gör.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0