16 Juni och sommarlov...

Nu har sommaren börjat på riktigt! Det är nu sommarlov.
Vi slutade skolan igår, och det var både sorg och glädje i det hela. Jag har nu gått 9 år i skolan, nu är äntligen grundskolan slut. Det är väl det man längtat efter alla denna tid.
Men sorgen låg inte i det, utan sorgen var att man nu skulle släppa alla lärarna jag haft i nu 4 år, man skulle säga hej då till alla andra nior och inte minst mina underbara vänner. ( men mina underbara vänner kommer jag träffa massvis i sommar och en evighet framöver)
Jag måste säga att jag gick hem lite tom.
vad ska jag nu göra?
Imorse när jag vaknade var mitt huvud påväg till skolan. Men snabbt insåg jag att jag inte skulle dit.

Men jag måste ju se en massa gott i detta med, nu äntligen ska jag få börja gymnasiet. Som jag längtat.
Nu ska jag äntligen få göra det jag älskar, och innan det ett välförtjänt sommarlov.Hur bra låter inte det liksom.

Till Elvi nu då.
Hon mår fortfarande bra, hon är precis som vanligt, det är bara den där dumma svullnaden som förhindrar lite.
Men hon har inte ont och är glad och positiv. Jag är ute med henne i 1 timma och betar henne (har gjort det i ca. 3-4 dagar nu)
Och hon njuter till fulla av den tiden hon får vara ute.
Idag så vågade jag mig på att släppa henne i en mindre hage och det gick toppen.
Men imorgon på efm. så åker jag och Elvi iväg i lite mer än en veckas tid.
Vi ska åka till Ingrid (var hos henne förra sommaren med) så Elvi ska få gå i en hage med masssaaa gräs, som går enda upp till bogen.
Jag ska ha hand om hennes djur och hus + stall. Så mycket uppdatering kommer det inte bli. Men ngt inlägg ska jag väl klämma fram.
Bilder kommer nog många med!
Ha några bra dagar tills jag skiver igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0