1 Mars

Hur gick detta till?! Va, det är redan mars. idag har jag även räknat ut att det är ca. 15 veckor kvar i skolan. :D Hur skönt är inte det på en skala 1-10
Ja, jag har ju som sagt antagligen en inflammation i hälsenan, så jag går o haltar som en gammal skrunkig gubbe. Inte speciellt skönt kan jag ju inte påstå.
Men jag kan ändå gå på foten, så det är ju inte så farligt, men ont gör det!
Men så idag fick jag äntligen ett par kryckor, jag lånade ett par av Trissan. Så nu ska jag väl gå med dom imorn så får vi se om det blir något bättre när jag inte belastar foten.

Men Elvi har inte blivit lidande för det, utan hon har fått sig 3 dagars promenader och en dags skrittur.
Det har jag kanske glömt att säga- i torsdags så var det en tjej i stallet och skulle titta på Elvi och behandla henne med ultraljud.
Jag har tyckt att Elvi har varit jättesned när jag ridit henne och så där. Så nu kände jag det, att nu måste något göras.
Så jag fick numret av en tjej i stallet, och så ringde jag henne.
Hon kom ut och konstaterade att Elvi var helt sne i kroppen/ryggen. Väldigt svårt att förklara det skriftiligt.
Men hon var i allafall sne, som jag känt. Så det var väldigt skönt att få det konstaterat kan jag säga.
Men hon behandlade Elvi med ultraljud och kände igenom henne. Så nu ska hon komma två gånger till, för en fortsatt behandling.
Så jag måste stretcha Elvi varje dag. Och tills hon skulle komma nästa gång (alltså på onsdag igen) så skulle Elvi bara skrittas.
Så nu måste allt bli bra igen känner jag!

Elvi´s svullnad har även gått ner massor, hur skönt som helst! Så nu behöver hon inget jeodopax omslag längre.
Idag fick hon stå, det var verkligen ett skitväder här idag kan jag säga. usch, fy och blä!
Idag fick hon sig massa pussar istället. 
Men imorgon blir det skritt.
Nej, nu blev det ett tillräckligt långt inlägg för idag, nu ska jag duscha och sedan lägga mig i sängen och sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0