19 Mars

Ojoj, dåligt med skrivande här ser jag. Men jar har faktiskt varken haft tid eller lust. Menmen, så kan det vara ibland.
Idag så har Elvi varit så sjukt fin! Jag följde med Frida och Kicki till ridhuset, jag tänkte bara rida i en kvart eller tjugo minuter, eftersom jag inte ridit "ordentligt" på ganska länge.
Men idag blev det båda trav och galopp. Hon var jättefin och jobbade på skitbra verkligen. Är så glad!
Hon känns inte ett dugg sne, eller något sånt. Hon känns tvärtom, hon känns spikrak, mjuk, rund, ja och allt är bara perfekt.
Så det var jättebra att jag red över till ridhuset idag.
Jag och Elvi ska dit på söndag igen, med Frida. Så då blir det kanske lite bommar möjligtvis. =)

Juste! Idag i ridhuset- när vi kommer dit, så tänkte Kicki att hon skulle lägga fram lite bommar för Frida och hon skulle hoppa. Då skulle jag hålla Joker (Kickis häst) så ska kicki ta ut en bom och hon säger till Joker att hon kommer bakom. Joker blir rädd för något någon annanstans och sparkarupp båda bakbenen mot Kickis huvud, men som tur är så hinner Kicki ducka och hålla för armen mot huvudet. Så Joker träffar henne på armen, så hela hennes arm börjar svullna upp direkt.
Det var en j*vla smäll ska jag säga, jag hörde den klart och tydligt. Jag såg inget, men Joker sprang på mig i ryggen, det var då jag väl reagerade, för jag hörde bara smällen mot armen.
Usch alltså! Riktigt obehagligt, så nu sitter Kicki på akuten, så jag hoppas med allt att det ska vara bra med armen.

Ja, jag känner att det får bli ett litet kortare inlägg efter det här, för jag ska skriva lite till och sen kommer det bilder från när Samuel fotade oss förra veckan :D
(Här är ett smakprov redan nu)

Kommentarer
Postat av: Nettan

det var skönt att du är tillbaka i skrivandet,men så otäckt med henne men hoppas att det inte var så farligt med armen och du hade väl också tur.kram

2010-03-20 @ 09:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0