18 Maj

Nu börjar det verkligen gå till sommartider. Gud så underbart.
Men ett minus med detta är ju att de förbaskade flugorna börjar irritera hästarna nu. Menmen, det finns inget man kan göra åt, än att göra det bästa av situationen :)

Idag så möttes jag av en syn jag aldrig gjort under de 4 år jag haft Elvi. Ni ska få se, ni ska få se. Vänta ni bara.

Titta så vackert.
Det är alldeles blötlerigt, så det var bara att börja spola av henne. Det tog kanske 15-20 min innan hon började se ut som en häst igen. Haha.
Hon hade lyckats bra måste jag säga, från topp till tå verkligen.
Men hon kan ju få nöjet att göra det här, efter en hård vinter med bara täcken + att idag har det varit kvavt som tusan så flugorna har nog varit på hästarna ganska rejält idag.
Så idag blev det promenad till grannstallet och tillbaka, sen så fick hon äta lite gräs i 15 min.
Mysigt i detta sommriga väder.
Bjuder nu på en till bild av min vackra leriga häst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0