Tävlingen

Idag var ingen bra tävlingsdag.
Men det kan inte alltid gå bra och när det inte går bra så måste man ta lärdom av det. Och det är vad jag gjort i detta läge.
I första klassen blev 4 fel, är jättenöjd med det. Hon var lugn och fin hela rundan ut och hade jämn och fin galopp. Super!
I 1m gick det då inte lika bra.
På framhoppningen var det kaos, en mamma stod och skrek där och en någon annanstans. Hästar var överallt, därmed tappade jag fokus, även Elvi.
Så skulle vi komma på oxern, kom fel, Elvi blev stressad= det blir konstigt redan där.
Så tänkte jag det, vi skiter i och komma på oxern så många gånger tills man kommer rätt, därmed tröttar man ut henne. Det kändes onödigt.
Första hindert inne på banan kändes riktigt bra, då fick jag tillbaka lite självförtoende, tvåan lika så, trean var lite sissodär men Elvi var jättefin över. fyran var väl också bra, femman också, sen skulle vi komma till sexan, ett jätteläskigt hinder tyckte Elvi men snäll som hon är hoppar ialf och river det (väldigt stolt matte) sjuan var också sissodär. När vi då kom till åttan så var det ett jätteläskigt hinder med en grön sak under. Elvi stannar (observera, hon stannar aldrig) hon ville verkligen inte över det hindret, så det blev en uteslutning.

Efter så blev jag mset chockad, visste inte varför hon stannade, hade hon ont?!
Blev sedan ledsen för jag tyckte så synd om Elvi att jag hade hoppat den andra klassen med henne.
Sen började jag fundera att man måste verkligen ta lärdom av det som är negativt, och ta vara på det.
Men Elvi har inte ont, och inget verkar vara fel så. Det kanske var musklerna som spelade henne ett spratt, eller så var det en stor press för oss båda, jag vet faktiskt inte.
Men det som gick bra idag, gjorde jag och Elvi jäkligt bra måste jag säga. Elvi gjorde ju det mesta.
Så efter mycket tänkande så var dagen ganska bra ändå.

Elvira var hur snäll som helst och följde med och hjälpte mig, även fotade.
Min moster var jättesnäll och skjutsade mig.
Tackar dom mycket.
+ Ingrid som lånade ut sin transport.
+ dom som var och kollade på mig idag.
(Elvira/Samuel ska skicka bilderna till mig så ska jag lägga upp dom här så fort jag får dom, dom är verkligen jättefina)

Min älskade vän. Du ställer upp i alla lägen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0