1 November :O

Herregud... Det är redan november?! Att det kan gå så snabbt.
Igår var det hoppträning som sagt :) Planerna ändrades och jag och Elvi åkte med Jessica till Milleniums ridhus och tränade för Kicki där ist.
Väldigt roligt var det att åka iväg och träna, Elvi var lite stressad och nervös, men sen i slutet blev hon lugnare och började slappna av.
Jag är jättenöjd med hoppträningen och Elvi hoppade riktigt bra när jag väl lät henne att ta ut sina galoppsteg.
Vi hoppade på volt för att hitta en bra känsla och att vi skulle tänka på vägen, sen så skulle vi lägga in en skritt efter vi hoppat det lilla hindret som var, sen skulle vi fatta ny galopp och komma på hindret igen. En bra övning som gav lydnad.
Sen så hoppade vi relaterade avstånd och där skulle vi vara noga med hur många galoppsprång det skulle vara och att vi höll de antalet. Det gick väldigt bra tycker jag :)
Sen hade vi en kombination och Elvi var skitfin i den. Det känns som att vi fått in en liten "vana" med det nu. OM ni förstår vad jag menar :P Hehe.

Men det var roligt att åka iväg och träna också, få lite miljöombyte o så.

Sitter hos Lotta nu, ska ju bo här hela veckan. Allt går så bra så. Kör även den lilla gröna bilden bättre och bättre. Lär väl vara ett proffs på att köra den sen :P Haha.
Hoppas ni har haft en bra helg.
(får bli en gammal bild då det inte är min dator)

My life

My everything.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0