19 November & snö!

Det är den 19 november och snön faller ner som bara den. Sjukt, det är alldeles för tidigt i mina ögon!
Det är bara att gilla läget. Fast det är inte så kul när man inte har snösulor på sin häst....

Idag så har man haft sitt första hästrelaterade prov :) Hästens delar var det som stod på schemat. Det kändes jättebra, bara det att jag tror jag blandade ihop två stycken, men det får väl gå :P
Sen så hade vi redovisning av två olika sjukdomar per par. Jag och Jossan hade om Kolik och Stelkramp. (Kolik är ett samlingsnamn för syptom, om ni ville veta alltså. Så det klassas ju inte speciellt mycket som en sjukdom, det var det jag ville framföra ;))
Men det gick också bra tyckte jag :)

Med Elvi går det också bra, det har varit hårt på vägarna så det har liksom inte gått att göra så mycket, men jag har hittat ett och annat fält man kunnat rida en stund på.
Igår fick Elvi botulismsprutan, så nu är alla vaccineringar slut för i år ialf.
Idag gick Elvi jättebra, hon var jätteduktig! Stretchade henne även också, och nu börjar jag känna en stor skillnad när jag stretchar. Tummen upp för det.

En sak som jag fick reda på idag- Mia Skäringer föreställningen jag och mamma skulle på imorn, är inställd :(
Mia skäringer är tydligen sjuk. Så himla typsikt! Men vi får gå på en extra föreställning den 12 mars, så det ska jag och mamma göra.

Nu blev det väldigt mycket text märkte jag, hoppas någon orkar läsa. Haha.
Men jag får se till att skirva ett inlägg om dagen så kanske det inte blir så mycket.
*nya bilder måste jag fixa på Elvi och mig. Det är så kul att ha lite nytagna bilder. Men jag vet inte när jag ska fixa det och hur, men det märker jag.

Juste! I onsdags var jag och Linn och såg Harry Potter och dödrelikerna del 1 :) Den var jättebra, nu väntas bara den andra delen.
Nu ska jag ta fredag :) Ha det så bra tills nästa gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0