26 November & Globen

Är nyss hemkommen från Globen och Stockholm horseshow! Det har varit sjukt roligt.
Först så var det 5 & 6 åringar som gått vidare från Flyinge som skulle tävla, sen så var det Edward Gal som hade clinic (Han var sjukt bra måste jag bara tillägga) sen så var det paus och då passade vi på att äta och gå på mässan (köpte inget + att det var massa folk) sen så började Agriahoppet (det var riktigt roligt och intressant att höra Markne bedömma ryttarna
) sen så var det dax för tränarnas mästare ( då skulle tränarna elever sitta och bedömma varandra också jätteintressant och roligt att se)
Nu kommer då det mest coolaste och mest intressanta! Det var sen dax för barbacka hoppning. Det var mellan: Pontus Westergren, John Hickey & Robert Whitaker.
I det hela slutet stod det mellan John och Pontus, dom kom upp till höjden 184 cm :O Asså herregud, vi var helt paffa när dom började komma upp i höjden 170 liksom!
John Hickey - Camomill 184 cm barbacka.
Här är Pontus                                                 Här är John
(snodde bilderna nu från internet, jag har filmat när dom hoppar, men eftersom jag tappat bort min sladd...)
Detta var dagens höjdpunkt alltså. Sjukt coolt.
Sen så var det islandshästarna som var på tur, men tyvärr kunder vi inte se hela det för bussen skulle vi ju hinna med. Men vi hann faktiskt med att se den flygande passen :) Även det jättehäftigt.

Har säkert glömt massa att berätta, men nu kommer jag inte på mer. Men det har varit jätteroligt och skulle se att jag åkte dit nästa år med. Nej, nu ska jag allt kolla lite på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0