Hoppträning

Japp, idag var det hoppträning.
Är väldigt nöjd med den :)
Vi har inte hoppat sen vi tävlade på Lilla Hageby sist, så det var ett bra tag sen. Sen så var det skymning efter ett tag av träningen. Så idag blev det att inte hoppa såg högt, utan vi red mest svängar och att vi skulle hålla ett jämnt och bra tempo och få fina och bra språng. Väldigt bra träning idag!

Började med att galoppera på volt med bommar, bara flyta på. Det gick förvånadsvärt bra med det. Är så glad över det.
Sen så hoppade vi fram på ett hinder på volt också, och det gick också väldigt bra, fick till hennes v. sida väldigt bra kändes det som.
Sen så var det 3 stycken hinder uppdelade på medellinjen, vi skulle rida 3 serpentiner. Det var riktigt roligt att göra det tycker jag.
Sen så körde vi en bana i slutet då. Vilket också gick väldigt bra. Är supernöjd.
Bara det att ibland så tappar Elvi sin galopp vid relaterade avstånd, och då är jag jättedålig på att hinna ta tillbaka henne. Men det är bara att träna på :)

Nu har jag två filmer som Elvira var snäll och filmade. Tänk på att det är en mobilkamera, så det är väldigt mörkt än vad det är egentligen. Haha



Hoppas ni ser lite ialf. Jag gör det, så det borde ni med göra då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0