Världscup-hoppningen

Ja, nu vet jag vad alla pratat om de senaste timmarna. Angelica Augustsson som tog hem sin allra första världscupseger igår. Jag har inte följt sändningarna från Göteborg, haft en del annat att stå i. Men idag kunde jag inte låta bli att gå in på svtPlay och titta på sändningen från igår. Och jag är väldigt glad att jag gjorde det.
Hur grymt är det inte av Angelica att rida in där och sätta två nollor och framförallt sätta en så bra tid att inte ens de bästa ryttarna i världen kan slå den.
Jag satt och grät från att hon satte nollan i omhoppningen till att prisutdelningen var slut. (där grät jag som värst)
Helt otroligt! Jag hittar fasiken inte ett ord.
Så klockrent ridet, hon var iskall in i det sista. Hon och hennes häst är ju teamet alltså!


Har även fått höra att Ludger själv har sagt att om han fick försöka 3 gånger till att klara den tiden, hade han inte ens klarat det då.
Nej, en ny stjärna har fötts!
Hoppas att hon nu kan lyckas med sin dröm att komma med i landslaget. Jag kommer allt att hålla koll på Angelica nu. Kommer bli riktigt intressant att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0