Hoppträning 9 Januari

Idag var det hoppträning som gällde :D Överlycklig kan jag säga att jag var och är!
K
icki var jättesnäll och ställde upp och skjutsade idag!

Hoppträningen då: Först så värmde vi upp i skritt, trav och galopp som vanligt. Sen så började vi skritta över bommar. Var riktigt nyttigt!
Sen så började vi trava över dom, sen så höjde Kicki upp bommarna lite så hästarna fick lyfta ännu mer på fötterna :)
Efter det så började vi hoppa på ett räcke med en travbom innan. Gick riktigt bra! Sen så byggde vi på så att vi skulle travhoppa över en oxer med en travbom framför.
Att travhoppa över oxern idag gav mig väldigt mycket. Det sitter i lite i bakhuvudet fortfarande sen Elvi och jag kraschade in i en oxer på en hoppträning i höstas.
Men Elvi var så himla positiv idag och framåt idag så hon hjälpte mig så otroligt mycket!

Sen så red vi linje på ena långsidan. Det var först en travbom till ett litet kryss, sen ett galoppspårng till en oxer sen så var det tre galoppsprång till ett räcke.
Elvi var jättefin och duktig i denna serie. Hon hoppar jättefint över oxrarna.
I slutet så hoppade vi en liten bana med allt detta och så la vi på en kryssoxer på andra långsidan med en lång distans.

Sumemring av hoppträningen
då. Jag tyckte det kändes jättebra idag, fast vi inte hoppat på nästan två månader (om inte mer) Varken jag eller Elvi var så mycket ur form som jag trodde att vi skulle vara.
Hon var jättepositiv och framåt idag. Och det var inget tänk bakåt från hennes sida. Det känns även som om hon har fått mer muskler i bakkärran. Så himla roligt att känna! Det ger att rida i snön.
Så det var jätteroligt idag, är supernöjd.
Denna hoppträning kommer göra min vecka!
En bild från idag :)

Här kommer ett litet klipp :) Viktor Kickis son var snäll och filmade!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0