7 Juli

Oj, skrivningen har hamnat lite bakom denna vecka. Men jag är fortfarande i Falsterbo och kommer åka hem på lördag någon gång.
Ingen av våra 3 hästar har gått till final, hur surt är inte det. Quin var så himla nära i tisdags när andra kvalet reds. Hon hade 4 fel i måndags och om hon gick nolla i tisdags så skulle hon ha en chans till finalplats. Hon fick tyvärr ett nedslag på ett plank. Tisdagens bana reds på den stora gräsbanan. Det var en sån himla häftig känsla att få se fina fina Quin hoppa där, sen så hoppade ju Calodie också samma klass som Quin, men hon var väldigt tung riden i tisdags på gräset. Så det föll lite bommar. 
Cleareye gick sin sista klass i söndags och hon var då nolla och kom på en välförtjänt 7:e plats! I lördags gick det inget bra, föll bommar här med. Men hon är en varannandags häst som vi kallar henne. 
Men alla hästar har varit guld att ha med, dom är snälla och lugna i stallet och är änglar att gå ut och gå med. 

Att inga hästar gick till final betydde det att vi var tvunga att flytta hästarna omgående, så vi åkte till och lämnade dom till en jättefin gård kanske 20 min bort och där står dom nu och äter gräs om dagarna. Men vi är kvar här tills på lördag. Carin kommer köpa dagsbiljetter till oss de dagar vi vill gå in. Igår så var vi på stranden och det var hur fint som helst. Det såg ut som en utomlandsstrand! Tog lite bilder med Johannas kamera som kommer komma upp :) 
Jag brände mig mycket och såg ut som en tomat i ansiktet. Resten av kroppen ömmar idag. Att jag aldrig lär mig. Men skönt var det, somnade även några gånger. 

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska göra, åka till hästarna ska vi ialf göra, tar med mig kameran och tar lite kort på dom. Sen om vi ska gå in och kolla lite på tävlingarna vet vi inte än. Men imorn ska vi göra det! Då är ju de stora klasserna!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0