8 Juni

Nu var det ett tag sedan igen.
Nu är det sommar på riktigt. shorts och linne är vad man har på sig, skolan börjar också lida mot sitt slut. Jag har endast en uppgift kvar att göra och det är en rolig en, så det går ingen nöd på mig. Hoppas bli klar med den idag.
På måndag är det återbesök på Mantorp som gäller för min fina häst. Hoppas nu att allt ser ut som det ska på röntgen så hon kan få börja gå ut och beta lite.
Men ett problem är det som oroar mig. Elvi är väldigt svullen i bakbenen, spec höger bak. Har ingen aning om vad det beror på... Men så länge det inte blir värre än vad det är nu så kan jag nog vänta tills måndag. Annars så får jag ringa min veterinär jag har på Mantorp. Annars är Elvi lika lugn och snäll som vanligt. Hon har nu klarat lite mer än 7 veckor i box. Hur otroligt är inte de?!

På fredag är det en liten hopptävling med klassen på Åby :) Ska bli roligt. Tror det kommer vara stilbedömning. Det ser jag fram emot riktigt mycket. Men det ska bli lite intressant att se hur mycket man har lagt av sig i ridningen och hoppningen nu när man inte rider varje dag.

Nej, nu sak jag dra mig tillbaka och fortsätta skriva på min uppgift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0