Tävling med en annan...

Idag så stod det tävling på schemat igen, men inte med min egna lilla stjärna utan med Printon. Printon är en häst i stallet som kom under sportlovsveckan i år. Så jag fick chansen att hoppa honom i torsdags för att få känna på honom och så bestämde vi oss igår att jag skulle vara med och hoppa en eller två klassen uppe hos Lilla Hageby som hade tävlingar idag.
Så så blev det!
Printons ägare Jenny vill bara att han ska få komma ut och få rutin, då han inte har haft de bästa nerverna. Men idag så häpnade han oss alla ;) Kändes jättebra på framhoppningen och allt flöt på. Fick vänta en lång stund innan vi fick gå in på banan. Inne på banan så blev han något spänd, men inget i jämfört med vad jag trodde att han skulle vara. Det slutade med att vi kom runt banan felfritt! Det gick verkligen jättebra! 

Det var så roligt att få testa på att "tävla" någon annan häst än Elvi. Har ju aldrig liksom gjort det. Så det var en väldigt bra erfarenhet för mig som ryttare ska jag säga er. Så jag måste tacka Jenny för att hon gav mig chansen :)
Nu märker jag bara hur mycket jag saknar att få tävla min stjärna i livet!
 

Det kommer säkert några hoppbilder på honom och mig när jag får dom av de som fotade :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0