2 Mars. Solsken

Solen stod högt upp på himlen idag! Den höll sig även uppe när jag kom ut till stallet och när jag red. Så himla skönt.
Idag så red jag ut med en ny tjej som kommit till oss, som heter Elin. Så jag skulle visa henne hur skogen såg ut osv. När vi är en bit inne i skogen ringer Trissan och frågar vart vi är och säger att hon vill henka på oss. Haha. Jaha tänkte jag, lycka till. Men vi stannade till på ett fält Elin och jag så red vi runt lite där så vi kunde vänta in Trissan lite. 
Rätt var det är så kommer Trissan! Haha. 
Så vi fortsatte och red en liten extra sväng upp till en del i skogen som vi kallar Malin Baryards rundan. (vi kan nämligen rida till Malin där vi sen kan rida en runda om ni förstår vad jag menar) Men ialf. En bit av den rundan är skitbra att galoppera på, även nu på vintern glatt nog. Så vi red bort en bit och sedan så vände vi. Så idag blev det hårdkörning :) Finns även ett nerfallet träd som vi hoppade över också. 
Sen så fortsatte vi den uttänkta rundan hem. 
Så idag var vi ute i kanske 1 timma och 15 min, eller något sånt. Skönt att få komma ut på en ordentlig runda. 
Men det blir ju mest skritt nu när det ser ut som det gör på vägarna, så hästarna blir ju ändå inte så "slutkörda" om man säger så. 

Det var en trevlig runda. Elvi stretchade jag och linimenterade fram på. Så hon fick sig lite ompyssling på det viset idag. "Fällade" av henne idag också, och fy tusan vad hon fäller nu.

Nej, nu ska jag slänga mig in i duschen för att sedan börja läsa ur en engelska bok som vi ska läsa i skolan.



 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Sv: billigt o billigt -.- haha fick spara länge men gav "bara" 749:-, dom kostar 8-900 på vissa andra sidor. Men gå in på www.ridsportbutiken.net!



Synd att du inte kan komma o hoppa i helgen :((((!!!

Kram

2011-03-02 @ 21:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0