Don´t dream your life, Live your dream.

Ja, alla har vi ju våra drömmar och mål här i livet. Men att det ska vara så svårt att uppfylla det man vill. Det är inte så att man vipps, så har man uppfyllt allt man vill göra. Utan det är mycket jobb på vägen.

Där har jag en stor rädsla. Egentligen skulle jag vilja se hur alla mina dagar i hela mitt liv ska se ut redan nu. Så jag kan förbereda mig på vad som komma skall.
Jag har en stor dröm att få jobba med det jag älskar över allt annat och det är hästar. Jag vet inte riktigt exakt vad det är jag vill göra, men någonting är det. Jag har redan nu bestämt mig för att jag ska gå ridinstruktörutbildningen på strömsholm ett år efter studenten, men vad ska jag göra året emellan? Min tanke är ju att jag vill jobba, men vart? Vill jag utomlands, vill jag stanna i Sverige eller vill jag stanna i Norrköping? Men den stora frågan är ju, vart finns det jobb? Man får ju anpassa sig efter jobben.

Sen kommer ett annat problem upp i mitt lilla huvud. Vad händer om jag inte kommer komma in på den utbildning jag vill. Det jag är mest rädd för är att det visar sig att jag är värdelös på det som betyder mest för mig. Det är den värsta tanken jag dras med, att jag kommer misslyckas.

Vad kommer hända sen då? Var kommer jag vara om 5år?

Det skulle vara så enkelt om man visste redan nu om man kommer klara det eller inte, för då skulle man redan nu kunna komma på en plan b. Men nej då, hela livet är som en enda stor klump med lera. En lera som man skulle kunna forma själv om man bara visste hur man gjorde. 
  



Bild från Rhodos.
 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Livet är ett äventyr, hade man vetat hur allt utvecklat sig från början så hade man antingen inte vågat leva (för ibland är livet både läskigt, skrämmande och sorgligt) eller så hade man inte kunnat bli så där tokglad och härligt lycklig som man blir när allt liksom bara glider på och blir precis som man önskat.

Men du har helt rätt i att man ska satsa på det som gör en lycklig och det man brinner för här i livet- för vet du vad... Jag tror att livet är en "tävling", inte en som går ut på att tjäna mest pengar eller ha flest flashiga prylar- utan den som skrattar mest, vågat mest och har minst "om jag bara hade..." när man där- det är DEN som vinner!



Kram från en "fegis" som gjorde de val som andra tyckte var bäst för mig i 37 år... först NU gör jag det som gör mig lycklig! (Så- du har stor chans att vinna tävlingen över mig om du redan satsar från nu... men väntar du så kommer du få dig en bra match ;) )

2011-12-01 @ 22:06:28
Postat av: Sofia

När man dör- inte där... tur att du inte har mig i svenska längre... lol.

2011-12-01 @ 22:07:48
Postat av: Denize

Ja, du har nog rätt! Men det är lite svårt att förstå, för tiden går så fort! Kram

2011-12-05 @ 20:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0