Music

Viss musik kan ge mig så mycket känslor. Det verkligen sätter sig i hjärtat och rör om. En del låtar gör mig glad, medans andra får mig att tänka mycket.
Jag tänkte ta några låtar som verkligen ger mig mycket känslor på olika sätt.

Den här låten får mig att bli lugn och avslappnad, samtidigt som den får mig att andas lite konstigt. Svårt att förklara, men vet inte om det är någon som känner igen sig, det kanske bara är jag.

 



Denna låt får mig att bli glad, den får mig att villja sjunga med vart jag än är någonstans (fast jag gör det ju inte överallt) Jag tyckte inte så värst mycket om den i början, men nu är den bland favoriterna.

 



Denna låt är ifrån Breaking Dawn´s soundtrack. Jag gillar att lyssna mycket på soundtrack och speciellt från mina favorit filmer. Just denna låt får mitt hjärta att knyta sig lite. Kanske är det från den scen låten är med i, eller för att texten och melodin är som den är. Men det är nog från båda delar.


Sen gillar jag mycket instrumental musik, alltså att det antingen är endast piano eller en orkester. Men om det är orkester, så ska det vara låtar från filmer. Tillexempel som denna. Denna låt är från Harry Potter och dödsrelikerna del2 och är så otroligt bra. Kan lyssna på den flera gånger om.

 



Det kanske är jag som är konstig, men jag älskar min musiksmak, den må vara blandad. Men känslor får jag för varenda en av dom när jag lyssnar på dom. Känslor som inte går att förklara med ord, man måste uppleva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0