Tävling 26 Augusti

Som rubriken lyder så har Elvi och jag varit och tävlat idag!
Vi åkte till NFK och deras stora underbara gräsbana. Eftersom det inte gått speciellt bra att hoppträna de senaste gångerna så strök jag oss från 1m och bytte så att vi hoppade 80 cm och 90 cm istället. Det beslutet ångrar jag inte.
80 cm clear round:
Satte upp en bra galopp från början och då var det bara att hänga med, Elvi var så duktig och tog tag i hindrena och tyckte livet var skitkul! Kan jag begära mer? Jag ville bara att hon skulle få ha roligt och det hade hon, stolt matte. Vi gick runt felfria och fick en rosett!
90 cm Bed:stil
Till den här klassen så behövde vi varken rida fram eller hoppa fram så speciellt mycket, så det gick fort och smidigt (som det ska va ;) ) Vi kom in på banan och jag satte upp en bra galopp även här innan vi red an mot första hindret. Hon bara flög över varenda hinder inne på banan, hon var helt otrolig! Min ena stigbygel gick sönder efter andra hindret!!! så jag red utan stigbygel hela banan, men inget kunde stoppa oss idag.
Vi fick 47,5 stilpoäng och det är det högsta vi någonsin fått! Vi låg i ledning hela klassen fram till de sista 5 ryttarna då det var två st som kom om oss med lika poäng och det slutade alltså med att vi kom på en 3:e Plats!!!
Jag finner inga ord, är så stolt som man kan bli och så himla glad över att jag har en sådan underbar häst som ställer upp i alla lägen!
Tänk att just vi kom på en 3:e plats, vi är grymma!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis! vad roligt för er, Kramar från Jenny o Cleo

2012-08-28 @ 21:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0